mandag 1. november 2010

IS-LYKT

Is-lyktene er ferdige!
Det tok litt lang tid...faktisk 18 timer...fordi jeg brukte ekstra store ballonger denne gangen.( Ca minus 10 grader hos oss) Når ballongen kjennes hard klipper du av knuten på toppen og fjerner ballong-restene. Isen er tynnere der knuten har vært. Hell ut resten av vannet og lag åpningen større ved hjelp av kniv/skrape eller varmt vann. (jeg fylte en matpakke-pose med litt varm vann og la på toppen..skiftet den ut 3 ganger før hullet ble stort nok.) Her er jo vinteren kommet for lengst...så lyktene vil glede oss i lang tid! Jeg ble veldig fornøyd med resultatet. :-) 


2 kommentarer:

  1. Hei! Dette var en ny vri på islyk ja, dette skal jeg jammen prøve så snart jeg får kjøpt ballonger. Har laget lykter før også, i store plastbøtter, skal bli arti å prøve noe nytt! Takk for tipset. Ti minus her i Trøndelag i kveld, perfekt for islyktlaging :-)
    hilsen Siri

    SvarSlett
  2. Takk for tipset. Så flotte lykter, dette skal bli spennende å prøve.

    SvarSlett