søndag 3. april 2011

SØNDAGS-AKTIVITET

I dag våknet vi til kraftig vind....altså typisk inne-vær!  Bikkjene orker ikke være ute lenge...ikke jeg heller.  Og når jeg går og engster meg for to stk familie-medlemmer som er vær-faste på Diabas  må jeg se å finne på noen innendørs-ting. Med  to besøk fra fastlandet kommende uke og konfirmasjon (håper vi) om 14 dager er det på tide å bake litt.  Alle ingredienser ble handlet inn i går...men jeg glemte rom til kringle-fyllet selvfølgelig.  Noen tekstmeldinger til venner og bekjente førte ikke fram...  Men vi spiste middag på Kroa i går...jeg spurte om å få kjøpe 3 ss rom der...men det fikk jeg ikke!  He-he...regnet nesten med det...så jeg hadde en back-up plan... I lomma hadde jeg med meg et lite tomat-pure`- glass...(uten innhold..)  jeg bestilte 2 stk rom-shot...som jeg tømte over på glasset mitt...og vips...kringle-fyll reddet! Kringle-baking er ingen spøk! Skal ALDRI gjøre det mer! Burde jo husket det  fra tidligere forsøk at dette er noe jeg virkelig ikke fikser!   Ha-ha...vi fikk oss en god latter når kringla kom ut av ovnen...det ble ikke noe å servere gjester akkurat...så nå har vi kringle-kos til film-kveld etterpå!  Laget heldigvis noen enkle varianter også...det får duge...selv om de ser ut som brød og ikke kringle...!  Forsøkte så en eplekake...glemte et par viktige ingredienser...så den havnet i frysern til bruk ved en annen film-kveld...  Og så har jeg lest på en blogg at det er lurt å bake rett på bakeplate selv om man manglet bunnen i springformen...(eplekaken sto ennå til avkjøling, så bunnen kunne ikke frigjøres...og jeg gidder jo ikke vente på den) Så jeg la ringen på plata og fyllet inni...jada...lurt...he-he..For det første rant røren ut da formen ikke lå helt rett...og kaka ble brent...og under-siden hard som kjeks...!   Hmmm...... tror jeg drøyer bakingen til en annen gang...Mye godt å få kjøpt på Fruene.. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar