søndag 6. februar 2011

VÅR-DRØMMER

Jeg leser stadig i forskjellige hage-blogger at nå er tiden inne for planlegging av våren og sommeren i hagen og hva som skal såes og plantes. Grønne fingre kan jeg ikke skryte av å ha...men ingen skal si at jeg ikke prøver! Tid for et lite tilbakeblikk....  Etter fiaskoen med tomatene sommeren 2009 (kan leses et annet sted her på bloggen...aner ikke hvordan jeg skal linke..) bestemte jeg meg for å KJØPE plantene denne gangen...! Da jeg var i Tromsø i juni kjøpte jeg flotte plastkasser med lokk og luftehull på Europris...midt i blinken for transport av planter...fylte de med tomat-planter og måneds-jordbær.  En snill dame hos SAS lot meg få kassene med gratis på flyet...til tross for OVERVEKT de luxe....  Vel hjemme fikk jeg min kjære til å kjøre meg ut i dalen for å finne litt stein og grus til å ha i bunnen av bøttene jeg skulle ha plantene i...for denne gangen skulle det gjøres på skikkelig vis. (leca til drenering kan man jo bare drømme om å få kjøpt her oppe!)  Plantene kom i jorda..bøttene ble plassert i godt sollys foran vinduene i stua...dette måtte jo gå bra???  Jeg vannet og puslet og stelte de så godt jeg kunne...og mirakler over alle mirakler... :  Det ble 2 stk modne jordbær!!!!   Og tomatene??? Cherry-tomater i masse-vis!!!! Men ingen i familien ville SPISE de!!!!! Tenk...! All den jobben helt forgjeves! :-))))  Så nå sitter jeg her og drømmer jeg også...hva skal jeg plante i år???? Tror det må bli ei bøtte med gress som bikkja kan "beite" i når magen hennes slår seg vrang!


1 kommentar:

  1. Hello! Thanks for stopping by and for your lovely words!
    Your tomatoes and strawberries are adorable, and I bet yummy!
    Monica.

    SvarSlett